Усі новини Головна Суспільство Тернопільщина Новини Комуналка Події

Неякісно надані послуги з утримання житлових будинків та прибудинкових територій – куди звертатись?
В осінньо-зимовий період часто до Управління захисту споживачів звертаються споживачі щодо неякісно наданих послуг з утримання житлових будинків та прибудинкових територій. Під час розмови із споживачами спостерігається, що переважна більшість мешканців будинків не знають, як відстояти свої права в сфері житлово-комунальних послуг.
Отож, споживач має право одержувати вчасно якісні житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.
Одним із найдієвіших та необхідних інструментів захисту прав споживача у разі, коли такі послуги не надаються або ж надають неякісно, не в повному обсязі є складання у письмовій формі акту-претензії.
Без такого акту всі претензії до виконавця житлово-комунальних послуг є абсолютно безпідставні, пишуть на сайті https://oblast-te.com.ua/
Чинним законодавством визначено порядок складання актів-претензій та їх подання виконавцеві послуг.
Акт-претензія – це документ встановленої форми, що складається виконавцем комунальної послуги та споживачем у разі ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, та який є підставою для здійснення перерахунку суми оплати за них.
Форма акту-претензії є чітко визначеною та затверджена додатком до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.
Порядок оформлення та подачі претензії визначається статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Так, у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях – якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).
У разі надходження актів-претензій від споживачів, а виконавцем послуг встановлено, що роботи зазначені у акті провести неможливо, здійснюється перерахунок вартості ненаданих послуг споживачу протягом наступного місяця з дати отримання виконавцем акта-претензії відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2013р. № 970 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі».
У разі відмови в задоволенні споживачу його прав передбачених Законом України «Про захист прав споживачів», «Про житлово-комунальні послуги», останній має право звернутися із скаргою оформленою відповідно до Закону України «Про звернення громадян» в територіальний орган Держпродспоживслужби за місцем здійснення господарської діяльності суб’єктом господарювання.